Målerifakta
false

Så här svarade ni i kundundersökningen

I höstas intervjuade vi 255 målare och 290 målarmästare per telefon. Det framkom att ni vill ha fler besök av Målerifaktas informatörer och att det finns ett växande intresse för att mäta uppdragen och att utbilda sig.

Varför en kundundersökning?
Vartannat eller vart tredje år gör vi en omfattande kundundersökning för att helt enkelt få reda på vad ni tycker om Målerifakta, hur vi kan bli bättre på att möta era behov och önskemål och göra mätningen både mer effektiv och enklare. Vi vill inte gissa oss fram, vi vill vara säkra på att vi arbetar åt rätt håll - det är därför vi frågar er.
I höstens undersökning var det 545 personer som delade med sig av sina åsikter och erfarenheter. Det är en svarsfrekvens om 85 %! Stort tack för ert engagemang.


Vad sa ni?
I undersökningen framkom att fler företag vill ha besök av våra informatörer och att både målare och målarmästare vill mäta fler uppdrag. Störst intresse för ökad mätning finns bland de lite mindre företagen med 5-9 anställda. De företag som använder sig av digital beställning är nöjda med detta och de flesta andra är beredda att prova. Sedan undersökningen 2011 har bilden av Målerifakta blivit än mer positiv och intresset för våra utbildningar från kalkyl till ackordsmätning har ökat.


Nu då?
Vad gör vi då med den här informationen? Vi låter undersökningen bli vägledande för allt vårt arbete under de kommande två till tre åren. Det kommer att synas både i vår information och i de projekt vi startar upp och prioriterar. Våra informatörer ska göras mer tillgängliga och synas ofta på företagsbesök och vi ska bli bättre på att lära ut ackordslönesystemet och fortsätta driva arbetet med digitala processer. Det är vårt bidrag till ett effektivare och mer lönsamt måleri.


5 viktiga resultat från undersökningen
1.    Fler företag vill ha besök av Målerifaktas informatörer.
2.    Både målare och målarmästare vill mäta fler uppdrag. Störst intresse för ökad mätning finns bland de lite mindre företagen med 5-9 anställda.
3.    De företag som använder sig av digital beställning är nöjda med detta och de flesta andra är beredda att prova.
4.    Sedan undersökningen 2011 har bilden av Målerifakta blivit än mer positiv.
5.    Intresset för Målerifakta utbildningar från kalkyl till ackordsmätning har ökat.





Cookies på webbplatsen

Anonym

Alla som besöker en webbplats som använder cookies (kakor) måste enligt lag få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad de används till och hur man kan välja bort dem. Här berättar vi om hur cookies används på Malerifakta.se Genom att klicka på knappen "jag förstår" godkänner du våra villkor om cookies.

Om oss

Vi tar fram underlag för korrekta målarlöner och möjliggör för måleriföretag att öka sin effektivitet och konkurrenskraft. Våra tjänster är alltid tillgängliga på webben och våra mätare finns till hands för att hjälpa och utbilda våra kunder.

Support

Vi hjälper dig gärna med frågor om mätningsuppdrag som hanteras på webbplatsen.


Frågor och svar

Om webbplatsen

Kontakta support

Kontakt

Besöksadress: Skeppsbron 40, 11130 Stockholm

Postadress: Box 3618, 10359 Stockholm

Telefon: 08-442 49 30