Uppdragsägare får en markering på uppdrag där förändring skett.
- En förändring innebär att något av följande hänt
- Uppdrag: Åtaget av mätare
- Uppdrag: skickat
- Uppdrag: Ändringsräkning skickad
- Tidlista: Tidlista klar
- Tidlista: Tidlista godkänd
- Tidlista: Tidlista godkänd med ändring
- Mätdata: Klar
Förändrat utseende på ackordsräkningen.
Webben – ”Ny beställning”
- Fältet ”objekt” har blivit ändrat till ”egen märkning” och är tänkt att vara till främst för företaget.
Webben – ”Sök arkiv”
- Namnet ”objekt” är ändrat till ”egen märkning” och är sökbart
- ”Arbetsplatsnummer” (tänkt främst för målare) är sökbart
Webben – Mina Sidor
- Fältet ”Uppdragsnamn” är ersatt med ”egen märkning” på följande ställen
- Beställda uppdrag
- Pågående mätuppdrag
Ackordsräkning - Ny rubrik i sidhuvudet ”egen märkning
Utseende på sms/e-post notifiering
- ”Egen märkning” och ”Arbetsplatsnummer” tillkommer, medans text som ej rör uppdraget tas bort.
Tidlista på webben
- Summerar nu ihop respektive målares tid och även fördelningstiden för hela ackordslaget.
Företagsrepresentantsida
- Inloggad som företagsrepresentant kan man nu på ”Mina sidor” välja om man vill se hela företagets beställningar eller endast sina egna.
Sms & mail notifiering till företagsrepresentanter.
- Där firmarepresentanten beställt mätningen via webben och har mobilnummer och e-post adress inlagd i sin profil, kommer man från nu att få utskick av färdigt ackordsutfall. Utskicken görs två gånger per dag, kl 12 och 17. Om man ej önskar få utskick, avmarkerar man det i sin profil.
Nybeställning av mätuppdrag
- Nu kan man välja firmarepresentant i samband med att man som målare lägger en beställning på webben eller som mätare i applikationen. På så sätt minskar vi risken att uppdrag ”faller mellan stolarna” hos företagen. Om ingen firmarepresentant finns inlagd i systemet får man företagsnamnet att välja.